söndag 16 mars 2014

Lite träning mellan måltiderna...

Innan jag började kostförändringen så gjorde jag en högst ovetenskaplig vägning/mätning för att ha något att utgå ifrån. Den 2/3 2014 såg mina mått ut så här:

Vikt:   82,6 kg
Mage:  107cm
Bröst:  105cm
Stuss:  102cm
Arm:    30cm
Lår:     59cm

Har nu ätit Paleo-inspirerat i ca två veckor och måt bättre än jag gjort på länge (sen sist jag testade Paleo). Magen känns inte längre uppblåst, och jag har mer energi. I tidigare inlägg skrev jag om att det ligger för mycket fokus på saker man inte får äta men jag har upptäckt att när jag inte äter viss mat mår jag faktiskt bättre!

Jag undviker:

Mjölmat (bröd, pasta m.m.)
Mjölk
Upperbart socker (läsk, kakor godis mm använd sunt förnuft)
Spannmål (havre, vete, råg, korn och majs)
Alkohol

Observera att jag skrev undviker, inte utesluter. De flesta borde klara av att undvika dessa fem matkategorier men inget är förbjudet såklart, sunt förnuft och självdiciplin.
Från och med imorgon kommer jag att publicera min matdagbok som en sida här på bloggen så att den som vill kan följa min matplanering.

Under veckan har jag faktiskt hunnit träna lite också:

60 minuters promenad i torsdags och idag var jag till Boxen och körde en super enkel improviserad Crossfit-WOD (Workout Of the Day) som började med 1500m roddmaskin som uppvärmning.

 I WOD:en körde jag dessa tre övningar efter varandra enligt 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 d.v.s
Tio ringrodd-
Tio Pushups,
Tio Airsquats
- ca 30 sekunders vila-
Nio Ringrodd-Pushups-Airsquats
osv. ner till ett.

Bokade också tid med en av Crossfit-tränarna för att lägga upp ett träningsprogram för 120 dagar.
Vi ska ses på tisdag 19.30 till dess ska jag specificera vilka mål jag har så bygger vi träningsprogrammet utifrån mina målsättningar.

Jag tränar hos:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar