söndag 30 mars 2014

Svettigt!!

Frukost: Ägg och Bacon
Lunch: Gårdagens tacos ( inga skal eller bröd)
Mellanmål: Baconchips, kaffe och Cola Zero
Middag: Köttfärssås och sötpotatis plus en massa grönsaker
Kvällsmål: Monavie Shake

Efter måndagen var jag i träningsvärkshelvetet!! Har inte haft så ont på länge. Detta ledde till att veckans träning inte blev av förrän idag.

Började morgonen med en joggingtur, FÖRE frukost.
och körde mitt Tisdagspass en stund efter frukosten.

3 varv av:
Max antal ringrodd
15 utfall ett ben i tagen (15 på samma ben sen byta)

Idag var vi till Busplejset med Nathaniel. Det blev tre timmar lek nonstop (med en liten fikapaus).
Att leka rockar fett!
Efter promenaden hem drog jag direkt till Boxen för att ta igen det jag missat under veckan. Ett dubbelpass med:

Uppvärmning: 15 min lätt rodd,
4x RDL 40Kg - 8, 8, 10, 8
Burpees - 21
Kettlebell Swings 20Kg - 21
Burpees - 15
Kettlebell Swings 20Kg - 15
Burpees - 9
Kettlebell swings 20kg - 9

Följt av:

3x HBBS 70kg (High Bar Back Squat)
10, 8, 8
och 800 meter löpning på tid efter det.



5,09 blev tiden, en resultatförbättring på nästan 30 sekunder sedan i måndags, Yay!

Mina träningsdagar kommer att vara tisdag, torsdag, söndag framöver med lite cardio däremellan.
 Vågen visade ett trevligt resultat imorse dessutom!
79,2kg dvs - 2,4 kg sedan 2/3 inte mycket men jag tror att till nästa söndag borde resultatet vara bättre. Mår otroligt mycket bättre av den kost jag äter nu, trots att jag inte är superstrikt utan tillåter mig att fuska lite då och då. Håller ändå rätt hårt på att inte äta spannmål, men det slinker ner nån liten brödbit per vecka än så länge. Socker har jag i princip slutat helt med men jag kan få ett ryck och trycka i mig en hel påse Icas Ekologiska urkärnade dadlar (200g) och det är väl inte optimalt, men GOTT! Vi ska hädanefter försöka att inte köpa hem dessa matfällor som triggar "belöningsreceptorerna". Läste en otroligt bra artikel/Blogginlägg av Karl Hultén som du kan läsa genom att klicka ----> HÄR.

nu är det dags att borsta tanden och kolla lite på Walking Dead, sen sova, g'natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar