måndag 31 mars 2014

När "livet" kommer ivägen....

Frukost: Ett paket bacon av märket tulip (godaste jag testat hittills och "bara" 2 E-nummer) 2 kokta ägg
lunch: Gårdagens middag, köttfärssås och sötpotatis i ugn.
Middag: 300g gräsbetad entrécote med grillade tomater och sparris samt Avokadosallad och Bearnaisesås,  
Efterrätt: Gino med en kula vaniljglass.

Det har nog hänt alla att livet kommit ivägen för träningen, det hände mig idag. Var ganska sugen på min schemalagda joggingtur, men blev medbjuden på en leverantörsmiddag på jobbet! Mycket trevligt!
Hade jag vetat att jag skulle gå på restaurang, hade jag såklart planerat annorlunda. Men även på restaurang går det att göra medvetna val. Ja jag vet att det är lätt att bara åka med och beställa nåt läckert på menyn, Ett glas vin eller en öl - "Det är ju bara en". Jag gjorde ett medvetet val idag genom att dricka vatten (utan bubblor) till maten, beställa BRA kött och skippa pommes och istället äta en sallad som tillbehör. Jag frågade efter sockerfri glass till efterrätt (socker har varit min drog) men det fanns inte så då blev det en Gino istället. Jag "fuskade" lite med flit.

Jag tror att livet "stör" träningen oftare för en del, ibland för andra och för somliga nästan aldrig. Vad beror det på? Kan det vara så att det till viss del handlar om diciplin? ABSOLUT! Jag skulle nog våga gå så långt som att säga att för mig så har "livet" varit en bekväm ursäkt, "jag hann inte" eller "jag var tvungen att..." som till sist lett till att det känts bättre att "leva" livet i soffan istället för att träna.
Jag är säker inte ensam om detta?!
Men det gäller att hitta sin väg ur soffträsket, klarar man inte det själv så ta hjälp av ett proffs!
Just nu flyter träningen på och jag tror att det till stor del är för att jag faktiskt har tagit hjälp!
Det känns jättebra!
Jag längtar till morgondagens pass!
Har skön träningsvärk i ryggmusklerna och baksida lår men känner mig både piggare och starkare redan.

Nu blir det dags för en snabb dusch och sen sova, g'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar