måndag 24 mars 2014

Så börjar träningen på allvar!

Frukost: Bratwurst 85% kötthalt och en avokado
Lunch: Subway macka, honeyoat med kycklingbröst & bacon samt sallad, tomat, gurka, paprika och lök.
Middag: Köttfärsbiffar & ekologiskt Basmati ris. Några urkärnade dadlar till efterrätt.
Efter Träning: Monavie RVL-Shake och en banan. Monavie Active Juiceshot och några dadlar och en kopp grönt te.

Igår var det så dags för fys-tester. Vi testade både över och underkropp samt kondition/belastningskapacitet. En sak är säker, mitt flås är riktigt dåligt och MÅSTE förbättras.

Vägde mig igår också, jag litar inte riktigt på vår våg... för jag känner mig friskare, lite smalare och allmänt bättre, ändå visar vågen PLUS 1kg !? har iofs inte tränat nåt utan bara ätit "renare" och drastiskt minskat på sockerintaget. Hoppas att det var vätskevikt haha! Har därför beställt en ny våg från iHealth idag, nämligen denna:

 Wireless Body Analysis Scale


Förhoppningsvis så fungerar den bättre är den lågprismodell jag köpte på elgiganten för några år sen.

Hur som helst idag var första dagen med mitt skräddarsydda träningsprogram, Känner mig fortfarande öm i musklerna sedan Testerna igår men träningen kändes ok. Passet bestod av fyra varv av:
Max antal pullups
60s vila
8-12 axelpress
120s vila

Avrundade med 800m löpning och lite streching.


Resultat:

Pullups 3, 2, 2, 2
Axelpress 30kg: 12, 12, 8, 10
Löpning 800m: 5.36

Kommer att slopa mat och träningsdagboken för att skriva mina fortsatta inlägg som det här, med dagens matintag längst upp:

Grönt = ok/bra
Rött = Inte lika bra...   ;)

Nu blir det nedvarvning med ett avsnitt av Continuum sen dusch och godnatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar